Rick Sloof

Rick Sloof had tijdens zijn studie aan de PABO een bijbaantje bij Zombo Music. Hier zat hij achter de receptie. Toen hij daar een tijdje fulltime aan de slag kon werd hij Press Promoter. Hij was van plan dit maar een jaar te gaan doen maar nu doet hij al 14 jaar hetzelfde. Na met verschillende artiesten zoals de Rolling Stones te hebben gewerkt is hij overgestapt naar Activision en begon als PR manager. Inmiddels is hij senior PR manager van de Benelux en is hij verantwoordelijk geweest voor de launches van verschillende games zoals: Call of Duty en Destiny. 

Na zijn verhaal over zijn leven vertelde hij ons wat er kwam kijken bij de functie PR manager en waar je rekening mee moest houden. Zo is het bedenken van een originele promotie die de aandacht van journalisten vast houdt erg belangrijk. Veel bedrijven kunnen geen originele campagnes betalen vanwege hun lage budget. Gelukkig heeft Activision genoeg geld om de grootste en uitgebreidste campagnes te voeren. 

Deze seminar was erg interessant en helemaal omdat ik zelf ook wel eens dit soort spellen speel. Alleen zie ik mezelf dit niet doen.